Omslag

11 juli 2017

Ursäkta tystnaden men det har varit fullt upp, ögoninflammation och bröllop har stått på menyn (det var den semestern). Men. Jag har även hunnit med ett möte med Johanna Gunneflo som kommer göra omslaget till min bok. Jag tycker det här med omslag är superviktigt, läste marknadsföring under min tid på universitet i Glasgow och fick där lära mig hur viktigt det yttre är vid lyckad produktförsäljning- och det räcker egentligen att tänka på hur jag själv brukar göra. Om ett omslag inte är fint och jag inte känner till författaren, ja, då köper jag inte! 

Så omslag, viktigt men vilket typ av omslag passar just min bok? Det var desto svårare. Johanna hade några förslag som jag älskade. I och med det är en romance vill jag att man förstår det när man ser boken i hyllorna eller på nätet. Fast samtidigt vill jag inte har ett klassiskt romance-omslag (en halvnaken Fabio) utan något modernt. Hur det ska se ut vet jag inte riktigt, men jag känner mig oerhört trygg i Johannas händer och nu bara längtar jag tills jag får se det färdiga omslaget! 

När jag körde hem efter mötet slog det mig, min bok är antagen och kommer att tryckas och säljas. Det känslan höll kvar under resten av dagen men nu några dagar senare är jag lost igen. Jag kan inte fatta det! 

Inte så mycket Fabio utan mer åt det här hållet: 






1 kommentar:

  1. Omslagsskapande är så spännande! Intressant att se hur en konstnär tolkat ens text liksom. Älskar omslaget på Stolthet och fördom, har den hemma och köpte just den versionen på grund av omslaget (har en äldre och fullt duglig - men inte lika snygg - utgåva sedan tidigare).

    SvaraRadera