Här och nu

22 juni 2017

Min man har gått på semester, vilket innebär barnfria skrivstunder för mig. Jag stänger dörren om mitt kontor, har en kopp te bredvid mig (som jag hinner dricka innan det blir kallt!!!) och kan avsluta en hel tanke. Helt underbart!

De senaste dagarna har jag avslutat utkast ett av Blått blod, rött hjärta. Nu när det är "klart" lägger jag det åt sidan för att titta på De Tidlösa. Mitt manus blev som nämnt tidigare antagen av Visto förlag som är ett hybridförlag. Vilket innebär att jag investera en del av mina egna pengar men också äger en större del av processen och får en betydligt större bit av vinsten. Därför kan jag inte enbart fokusera på skrivandet just nu. Första veckan kommer jag träffa en som ska göra omslaget och diskutera idéer med henne. Jag har också valt min egen redaktör och inväntar hennes kommentarer efter att ha gått igenom manuset.

Innan vi flyttade fick jag godkänt av skatteverket och har nu ett eget företag. Och det. Det är inte det lättaste, snarare en djungel. Men även det kommer lösa sig. Behöver bara läsa på och strukturera upp det.

Mycket nytt helt enkelt. Om jag är nervös? Om jag är! Men i morse när jag satte mig i mitt kontor spände jag upp ett enormt leende och i magen pirrade det. Nästa som om jag vore nykär. Så även om jag är nervös, kanske delvis lite vilsen och stressad. Men mitt i den röran njuter jag för fullt av att min dröm faktiskt har slagit in. Det är helt j*kla amazing :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar