Poddkalas

18 sep. 2016

Igår "offrade" jag min skrivtid för lite poddkalas med Skrivarpodden på Stadsbiblioteket i Lund. Jag velade fram och tillbaka om jag ska skulle prioritera att skriva eller lyssna på inspirerande författare/ bokbloggare. Till slut bestämde jag mig för att gå. På plats träffade jag nästan hela min skrivgrupp och en hel del andra likasinnade.

Jag är så glad att jag gick dit. Den första timmen pratade Charlotte Cederlund och Sofie Berthet om fiktiva miljöer. Sen var det dags för Anna Chung (Boktycke) och Kristina Hård att ta sig an stereotyper. Det sist jag hann med var när Charlotte Cederlund och Emma Karinsdotter tog upp svåra ämnen. Alltihop gav en härlig blandning av inspiration och idéer. Så det var helt klart värt att ägna sin förmiddag/ eftermiddag åt.

Det är speciellt att vistas i en miljö med anda likasinnade. Man känner sig så hemma. Det är också en av anledningarna jag älskar att träffa min skrivargrupp. Där får man liksom ohämmat prata om det man älskar allra mest, nämligen skrivandet. Det enda "negativa" med att gå på poddkalas var att jag insåg hur jag gärna jag ville åka till bokmässan. Kan tänka mig att det är minst lika upplyftande och kul. Men men, det får bli nästa år istället :)

Kerstin Önnebo (Skrivarpodden) tillsammans med Anna Chung och Kristina Hård. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar