Första utkastet, check!

21 sep. 2016

Tanken var att vara klar med hela manuset i augusti. Fast det sket sig innan jag hann att börja. Omskrivningen var tok för omfattande. Nu siktar jag istället på att skicka till förlagen innan årskiftet. Och än så länge följer jag den planeringen. Ikväll blev jag nämligen klar med det första utkastet. Tjoho! Men det blir ingen vila för den här författaraspiranten, för nu är det dags för redigering, redigering och lite redigering till. 

Det känns så himla skönt att jag fick ihop det till sist och att jag faktiskt vågade kasta i princip 70% av manuset och skriva nytt. Det om något var läskigt men redan nu ser jag en klar förbättring. Så förhoppningvis kommer det vara värt det hårda arbete. 

Yeah, för att första utkastet klar! Lite happy dance på detta! 

4 kommentarer: