Helg = ledigt

3 juli 2016

Att helg innebär ledighet kan verka självklart för de flesta men icke för mig. Jag brukar jobba med skrivandet helg som vardagar (de övriga 40% när jag inte jobbar som socionom). Men den här helgen bestämde jag mig för att ta det lugnt med familjen. Gå till lekplatsen utan dåligt samvete för att jag inte skriver, fika och umgås med mina syskon och deras familj- alltså bara samla energi. Jag har till och med hunnit med att läsa lite romance, yeah! Jag njuter för fullt för framför väntar en intensiv redigeringsrunda under mina "semesterveckor" från mitt vanliga jobb. Planen är: jag har semester tre veckor, under två av dessa kommer jag arbeta nästan dag som natt med De Tidlösa. Det enda jag väntar på är feedback från lektören. Sen så är det dags att sätta in nästa växel. För om två veckor ska mitt manus åter skickas till förlagen, anledning: jag vill undvika att skicka när övriga Sverige skickar in, nämligen efter deras semestrar i augusti.

Ni vet innan man springer ett marathon (inte för att jag har gjort det men kan tänka mig in i det ;) så laddar man ju upp med massa energi. Adrenalinet pumpar ut i blodet och i bakgrunden spelas Rocky-musiken. Jag är redo.

Bjuder på några av helgens bilder;

Helgens väder har väl inte riktigt varit toppen men det gav i alla fall Harry möjligheten att få testa på att plaska i vattenpölar med sina gummistövlar. 
Inget är så sött som en liten Harry i morgonrock. Det får bli nästa kalasoutfit ;) Förresten, det känns som om Harry gör lite smygreklam för Peugeot och Agatha Christie ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar