Skrivgruppsträff nr 2

26 juni 2016

Har ju helt glömt bort att berätta hur det gick med vår andra skrivgruppsträff. Den här gången var det ju den officiella starten. Vi hade en vecka tidigare skickat en text på ca 10 sidor till varandra som skulle läsas och ge feedback på. Jag skickade, som nämnt tidigare, in första kapitlet på De Tidlösa.

Det var allt lite pirr i magen, jag har inte tidigare fått feedback på min text ansikte mot ansikte men det visade sig vara en värdefull upplevelse. Och mina skrivkompisar kom med bra konstruktiv kritik som gav motivation till fortsatt skrivande. Precis så som det ska vara.

Några synpunkter och funderingar var om jag skulle byta perspektiv från James till Ellas istället. Då Ella är den som har mest att förlora i det kapitlet. Jag höll med om det, det kan finnas en vinst i att ändra. Jag får testa mig fram. De tog också upp att jag kan vara lite övertydlig, upprepa samma beskrivningar och det håller jag definitivt med om. Dags att rensa upp.

Men innan jag går in och ändra i texten inväntar jag ivrigt lektorsutlåtandet. Sen så ska De Tidlösas trimmas så att det blir redo för ännu ett förlagsutskick. Målet är att blir klar innan sommarens slut.

Tog jag bilder på denna mysiga skrivgruppsträff? Såklart glömde jag, typiskt mig! Istället får det bli en bild från midsommar på min familia. Det fanns ingen tid för att göra egna kransar så det fick bli Snapchatskransar och snyggfilter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar