Har jag berättat?

6 juni 2016

I den här bloggen ligger fokus på mitt skrivande men det finns en annan sida av mig som jag inte riktigt har delat mig av ännu. Jag gillar nämligen att "pyssla". Jag brukar jaga unika och vackra föremål på loppis som jag sedan designar om eller fräschar upp.

Det jag har pysslat med den senaste tiden är följande: En klocka från 1991. Den har jag slipat, målat om, rengjort samt tagit bort sekundvisaren.
 Lampan var betydligt svårare än vad jag hade trott. Jag behövde byta all tyg. Sätta dit nya tyglister, rengöra mässingen, måla insidan av skärmen. Det tog ett tag innan jag blev klar. 
Älskar att pyssla dock älskar jag skrivandet mer vilket betyder att pysslandet får begränsad med tid. Men någon gång kanske jag kan hinna med båda. När jag är pensionär kanske ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar