Glad midsommar

24 juni 2016

Det ska vara ganska soligt och varmt idag nere i Skåne. Jag vet inte riktigt var världen är på väg nu, britterna går ut ur EU och det är sol på midsommar?!? Chockande på olika sätt.

Så nu kan man ju tro att jag njuter för fullt av en ledig dag men ack så fel. Jag sitter nämligen just i skrivande stund på mitt kontor och jobbar med research inför omskrivning av Blått blod, rött hjärta. Jag läser och antecknar från en bok som berör min nya miljö. Den stora förändringen med Blått blod, rött hjärta är ju miljön. Och då den ändras är det mycket annat som påverkas. Miljön är trots allt "stommen" i det här manuset. 

Efter lunch hade jag tänkt att unna mig lite ledighet. Men jag klagar egentligen inte. Jag hade gärna jobbat med skrivandet hela dagen! Midsommar är ingen direkt favorit. Dock förgyller grädden... åh längtar redan till tallriken fylld med grädde o lite (läs lite) gubbar ;) 

Hoppas ni alla får en riktigt trevlig midsommar! 

Midsommar 2014. Det var innan jag blev fru, mamma och gräddfanatiker. Tänk så mycket som har hänt under dessa två år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar