Underbara skrivtid

21 maj 2016

Teet ryker. Chokladen är mjuk. Blommorna doftar. Datorn är fulladdad. Tystnad. Oh, du underbara skrivtid!


Just nu är jag på kapitel 22 av 44. Jag har hunnit med cirka halva boken. Det jag gör nu är att snabbt läsa igenom den. Filar på dialogerna. Se om det finns hål i handlingen. Rensar bland svengelskan. Det är mest finlir... varför jag gör detta innan jag skickar till lektör vet jag inte riktigt. För egentligen ändrar jag inte på handlingen. De stora klossarna. Men för att vara ärlig fick sig självförtroendet ett törn efter tre stycken standard refuseringar. Jag behöver därför läsa manuset igen. Dubbelkolla, som jag tidigare har skrivit om, så att det inte är uselt. För om det är det, vill jag bara gömma mig någonstans och aldrig skriva igen.... den fasen passerade jag förra veckan ;) Den här veckan är jag återigen kär och har flera gånger blivit förvånad över att jag har skrivit det. Herregud vad det pendlar. Man blir ju tokig.

Vad ska ni hitta på denna lördag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar