The Jane Austen Book Club

6 maj 2016

Jag hade hoppats på mer kärlek. Det gör jag på något sätt alltid. The Jane Austen book club skriven av Karen Joy Fowler var bra och bjöd på flera fina stunder. Dock lurade titeln mig. Jane Austen är för mig förknippad till kärlek- i massor. Det fanns såklart detta i boken men inte lika tydligt som jag hade hoppats på. Det är bara att erkänna; jag är nu officiellt skadad efter att ha läst alldeles för mycket romance.

Det är en bra och läsvärd bok och om ni är som jag lite tokig i Jane Austen så kommer ni definitivt uppskatta den. Men! Förväntar er inte hångel i ösregn.

Har någon av er läst den? Vad tyckte ni?

Sen måste vi prata om det här omslaget. Jag är kär! 


4 kommentarer:

  1. Jag har bara sett filmen, men det var ganska längesedan nu. Jag minns att jag tyckte den var mysig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har oxå sett filmen, den var mysig :)

      Radera
  2. Jag har varit sugen på att läsa den ett bra tag men det har inte blivit av :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland blir det så, det finns ju så många böcker man vill läsa :)

      Radera