Ny dag, samma innehåll

22 maj 2016

Tänk sig, precis vid samma tidpunkt sitter jag åter vid min dator, med te och choklad. Det är dags för mig att skriva. Igen ( I know, två dagar i rad, det är ett mirakel). Igår hann jag med två kapitel. Det går snabbt! Jag hoppas på ungefär två till idag. Dock får jag inte lika mycket tid på mig då vi efter lunch ska iväg på en liten utflykt. Håller tummarna för att molnen som just nu är på besök väljer att röra sig vidare, så långt bort härifrån som möjligt. Det hade även varit toppen om de tog med sig vinden. Merci!

En sak som jag glömde ta upp igår som jag också jobbar med den här redigeringsrundan, det är karaktärerna. Att deras handlingar och dialoger matchar deras personlighet. Ella som är min kvinnliga huvudkaraktär är lite lurig. Hon försöker nämligen vara en person. Den person som hon har blivit uppfostrad till men i grund och botten är hon någon helt annan. Så hennes handlingar måste prägla både den personen hon försöker vara och den personen hon egentligen är. Ja, lite klurigt. Men människor är ju komplexa varelser och att fånga den komplexiteten i sina karaktärer det är en utmaning, men en kul sådan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar