Latheten segrade

20 maj 2016

Sötsuget har varit enormt de senaste dagarna. Blir oftast så när jag känner mig trött. Jag har på två dagar länsat alla chokladförråd. Har till och med letat efter något sött i mina handväskor. Så där lagom desperat.  Igårkväll bestämde jag och Jakob att vi behövde göra en smulpaj ASP. Vi hade allt hemma till och med vaniljsås. Mannen min börjar skära äpple. Hela jag är förväntansfull, sockerkoma here I come... tills Jakob upptäcker att vi inte har något margarin.

Vad ska vi göra?! Så här går tankarna.

1. Vi använder vårt vanliga smör... dock behövs det ca 200g, typ hela förpackning. Tveksamt.

2. Jakob (jag orkar då inte) kör ner till byn och köper... men orkar han det? Pajen är då först klar efter 20.00. Är det så vettigt att äta äppelpaj 20.30 en vardag? Antagligen inte.

3. Acceptera att vi är för lata och hoppa över hela grejen.

Latheten segrade. Vi orkade inte bege oss ner till byn för att fullfölja vår frossa. Det fick helt enkelt bli en skål med kall vaniljsås. Bättre än inget ;)


Är inte sponsrad av den här ljuvliga vaniljsåsen, I wish ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar