Intressant läsning

29 maj 2016

Clara Lidström (UnderbaraClara) har börjat skriva krönikör för Expressen. Dagens krönika passade perfekt med tanke på morsdag. Tänk vad kvinnor/ mammor egentligen hinner med om dagarna. Den press och stress som många kvinnor lever med från start. Det bör egentligen finns en hel månad till äran för mammor och kvinnor. Jag tänker mig att genusperspektivet behövs belysa ännu mera. Ett jämlikt samhälle som man börjar aktivt arbeta med redan på förskolan. Här hemma ska nämligen min pojk i tidig ålder lära sig att hjälpa till i hemmet. Han ska inte komma undan varken diskmaskin, spis eller tvättmaskin! Han och jag ska snacka känslor så han får sår i öronen. Precis som hans pappa ska han kunna sy och laga mat. Vi kommer inte behandla honom annorlunda för att han inte är flicka. Bortsett från enorm mängd kärlek kommer min största gåva till honom att vara en uppfostran utan de sterotypsika könsrollerna.

In och läs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar