Gröna fingrar... nja

4 maj 2016

Vi har inte alls gjort något med vår balkong sedan vi flyttade in i vår lägenhet. Men nu när sommaren är på gång vill vi ju gärna kunna nyttja den. Så målet; ut med de gamla flyttlådorna som har förvarats där och in med blommor, massor! Eller lagom mycket.

Idag var jag och köpte ett gäng pelargoner och några lavendelplantor. Oh de luktar så himla ljuvligt. Jag vågade till och med köpa ett plommonträd som skulle funka att ha i en kruka på balkongen. Lite överkurs på det men jag hoppas att jag och plommonplantan kan komma överrens (= jag inte dödar den av misstag- det har hänt). Jag är en sådan typ som önskar att jag vore Ernst Kirchsteiger men egentligen inte är i närheten av denna naturgud.



Vet inte om plommonträdet ska vara mest rädd för mig och min okunskap eller för Harry. Han ser så där lagom sugen på plommon på den här bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar