Böcker i tv-format

24 maj 2016

Just nu visas två favoriter på teve; Game of Thrones och Outlander. Har längtat hela året och sedan är dem typ slut innan de ens hinner börja. I risk för att låta trotsig är det ju verkligen uselt!

Det "roliga" eller snarare intressanta ( i alla fall i min värld) är att jag älskar tv-serierna. Game of Thrones är en nagelbitare medan Outlander bjuder på romantik, spänning och män i kilt (icke att glömma). Dock tycker jag att böckerna av George R.R. Martin respektive Diana Gabaldon är lite sega. Stora klossar fullproppade med text. Beskrivningar som aldrig tar slut och emellanåt irrelevant handling.

Det är synd att jag inte har fastnat för böckerna eftersom serierna är så korta och ger så lite. Vill ju ha mer. Gärna hela tiden. Japp bortskämd med bra tv.

Följer ni några av dessa bjässar till tv-serier?



2 kommentarer:

  1. Ja, båda två. Just GoT har vi tagit en paus i för tillfället eftersom de kommit ikapp böckerna. Frågan är om George RR Martin inte hinner gå och dö innan han skrivit klart de avslutande böckerna, men men. När det kommer till Outlander så håller jag på och tittar på första säsongen. I Gabaldons böcker har jag fått ta en liten paus, typ 600 sidor i i tredje boken. Blev för segt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vem vet, han skriver ju sååå långsamt. Men har hört att han har berättat för producenterna hur serien kommer sluta, så om han dör så kan man ändå fortsätta i det spår han hade planerat. Så det är ju toppen!

      Radera