När planer förblir planer

16 apr. 2016

Jag har så många skrivplaner, faktiskt en hel lista! Den innehåller flera noveller som jag vill slutföra så jag kan medverka i tävlingar. Jag vill också komma igång med nästa steg med De Tidlösa. Jag vill så mycket men tiden är så himla begränsad. Jag jobbar enbart 40% (än så länge) så då borde man tänka sig att det finns utrymme för skrivandet de andra 60%. NOPE. Jag kom ihåg när lillkillen var några storlekar mindre och jag hann skriva en hel bok, men nu är det i princip omöjligt. Inte ens när han sover kan jag skriva då han vill att jag ska ligga bredvid honom... så mina planer förblir än så länge planer. Dock inte för så länge till. I maj går min man på sin föräldraledighet och då får jag plötsligt 40% till mitt skrivandet! Herregud det är ju massa i jämförelse med nu. Så hela sommaren kommer jag få ha planerad skrivtid. Lovely!

Hur går det med era skrivplaner?

Längtar tills jag åter sitter vid mitt skrivbordet. Ett tomt worddokument öppet och en rykande kopp te bredvid. Åh..

4 kommentarer:

  1. Listan med manus jag vill skriva ökar hela tiden. Kommer aldrig kunna skriva mig ikapp. Men det är alltid bra att ha lite idéer på lager. Jag hoppas också på mycket skrivtid i sommar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dessa listor har ju verkligen en tendens att öka. Tänka om man kunde få skriva dagarna långa... då skulle man kanske hinna bocka av några punkter. Härligt att du oxå få massa skrivtid i sommar :)

      Radera
  2. Ujuj, jag får snabba mig med min uppföljare innan min lille plutt blir för aktiv för att jag ska kunna få skriva! :) Morgonpasset i bärsjal har redan reducerats från 2h till 1h, å andra sidan däckar han numera kl 19 i sin egen säng vilket ger 4h egentid på kvällen. Håller tummar och tår att det fortsätter så åtminstone till augusti då jag har deadline! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh då får jag oxå hålla tummarna att det fortsätter så till augusti. En uppföljare vill jag ju läsa snarast :)

      Radera