Love it!

12 apr. 2016

Alltså vi måste prata Tessa Dare! Har ni läst hennes böcker? Jag var till en början skeptisk till hennes böcker då de har de mer traditionella romanceomslagen, barbröstade män och fagra kvinnor. Men jag bestämde mig för att ignorera det då jag hade hört så mycket positivt om henne. Först ut var Any Duchess Will Do och den bara försvann. Jag öppnade boken och sedan var den slut. Fattade nada. Det skulle visa sig att detta inte var en engångsföreteelse. Nu läser jag A Night to Surrender. Började läsa igår och idag är inte många sidor kvar. De bara försvinner. Älskar hennes lättsamma stil, de dynamiska dialogerna, miljöerna, karaktärerna- ja allt! 

Det finns fem böcker i bara Spindle Cove- serien så jag har mycket läsning att se fram emot samtidigt som det känns som om det är för lite. Ett tecken på att man gillar det. Det känns lite som när man upptäcker en serie och vill se alla säsonger på en gång... sen så inser man att man ju måste faktiskt jobba och ta hand om barn också. Typiskt ;) 

Har ni läst något av Tessa Dare, i så fall, vad tycker ni?









4 kommentarer:

  1. Jag har inte läst något av Tessa Dare än, men nu känner jag att jag snart måste det ;-) Har hört en massa bra om henne nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är verkligen värd att läsa :)

      Radera
  2. Inte än men jag har When a Scot ties the knot i min "att läsa"-hög på nattduksbordet :-) Har hört mycket bra om hennes böcker så jag ser fram emot att börja läsa den så snart jag läst ut den jag håller på med nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men då har du något att se fram emot :)

      Radera