Its not the stars to hold our destiny but in ourselves

25 apr. 2016

I lördags tänkte jag extra mycket på legenden/ mästaren på kärlek och ord; William Shakespeare. Mannen vars verk jag kan utantill (nästan- minnet har blivit sämre med åldern). När de andra i klassen gick på fyllefester satt 16-åriga Veronica hemma och läste Shakespeare. Lite maniskt, javisst men samtidigt den bästa hobbyn som finns. Jag var förälskad i berättelsen om Romeo & Julia. Läste den flera gånger och såg filmen tusen gånger. Inte att glömma hans sonetts - ljuvliga!

Den 23:e april i år var det 400 år sedan han gick bort... och än idag är han ett stort namn inom litteraturvärlden. Trots 400år! Galet. Jag hoppas han mästerverk lever kvar i flera generationer till. Min son kommer definitivt inte undan Shakespeare ;)

Vilken av Shakespeares verk gillar ni bäst?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar