I huvudstaden

4 apr. 2016

24timmars äventyr i Stockholm! Tågfärden upp skulle spenderas åt effektivt skrivande. Oh vad jag älskar när jag har en plan och fem minuter senare inser hur den skiter sig. Jag hade ju en idyllisk bild av hur jag i lugn och ro kunde sitta på min plats och skriva. Ack så fel jag hade. För det första; fönsterplatsen visade sig var en väggplats. Härligt! En bredaxlad man vid min sida som var mer intresserad av vad jag hade på min skärm än sin egen. Jag provade att zooma ut texten så han inte kunde läsa men det slutade med att inte ens jag kunde se vad jag skrev. Toppen! Efter ett tag försvann syret i hela vagnen, det kanske brukar var så, är ganska oerfaren X 2000-resenär. Gungandet kändes plötsligt inte alls så där vaggande och mysigt som jag hade föreställt mig. Illamående kickade in. Ja ni hör ju själv, ingen direkt optimal skrivmiljö.

Men jag ger inte upp. Jag fortsätter mitt skrivande på hotellet. Jag har bokat en fängelsehåla (känns det som). Ett rum i källaren utan några fönster. Vem behöver liksom utsikt? Här är i alla fall tyst- ingen annan vill bo här. Nu ska jag fortsätta skriva på min självpresentation som ska skickas med ansökan till Författarskolan. Det ska faktiskt bli spännande att läsa vad jag skrev innan idag, har ju noll koll. Zoomar in 100%.


Håller mig positiv... nej det är inte panik ni skymtar ;) 

2 kommentarer:

  1. Åh, ska du söka till Författarskolan!!! Vad kul! Jag ska hålla tummarna för att du kommer in - hade ju varit skitkul! :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är kul att söka dit men det skulle vara ännu roligare om jag blev antagen ;)

      Radera