Alltså grädde

19 apr. 2016

Kan erkänna att min sockerfria månad sket sig i helgen! Klarade tre veckor innan jag föll in för frestelsen. Nu kanske ni undrar varför jag ens försökte hålla mig ifrån sockret i 30 dagar. Jo mitt chokladbehov har ju blivit lite mer som ett chokladberoende. Försökte skära ner genom att enbart äta mörkt choklad. Vi har alla hört; En bit mörk choklad och sen vill man inte ha mer... eh, det är en myt! Det funkade inte alls på mig. Jag kunde äta ett halvt paket utan problem. Åh det bästa är ju en bit choklad och en kopp te när man skriver. Underbart, gynnar verkligen mitt skrivande! Det är i alla fall vad jag inbillar mig ;)

Men nu med den sockerfria månaden long gone kan jag säga att jag gick lite crazy igår. Och ikväll blir det åtminstone fyra skedar grädde. Alltså grädde... och grädde tillsammans med choklad. Blir alldeles svag!

Äter eller dricker ni något särskilt när ni skriver?



4 kommentarer:

  1. Hehe, ja det blir lätt ett beroende av det. Tyvärr :/ Men så gott!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker personligen att kombinationen socker och koffein funkar bra för mig när jag skriver. Funkar i alla möjliga former men choklad och kaffe är ju en höjdare. En skrivkompis föreslog att vi skulle testa en sockerfri månad i sommar medan vi skriver... Men jag undrar om jag får något gjort då ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Socker och koffein låter ju oxå som en bra kombination! Att ge sig i kast med en sockerfri månad samtidigt som man skriver kan jag verkligen inte rekommendera ;)

      Radera