30 days of yoga

12 apr. 2016

Jag som är lika vig som ett kylskåp fick för mig att göra yoga varje dag i en månad. Ni hör ju själv, ett misslyckande är ju nästan på oundvikligt. Men ack så fel jag hade, eller nästan. Jag är just nu på Dag 28. Jag har alltså gjort 28 dagar men inte under en månads tid, snarare under två månader. Men ändå, lite creed får jag ändå ge mig själv. Nästan varje morgon rullar jag ut min matta inköpt på Lidl för 80kr och sätter Harry i sin stol framför Bolibompa (dålig föräldravarning på det- men oroa er inte det är bara under 20-25min ;) Efteråt mår jag toppen, har inte lika ont i ryggen och känner mig starkare i kroppen. Så bara positiva grejor... eller ja, bortsett från att jag spräckte mina dyra yogabyxor, jaja bagateller ;)

 Här sitter lillkillen och chillar, han tycker det är roligare att titta på mig när jag snurrar runt på golvet än på Bolibompa... haha det hade nog jag också tyckt. 

Men tips till er som är sugna på att prova på yoga är att följa Adrienes 30 days of yoga. Det är inte omöjligt svårt och den stora fördelen är att man får göra det ensam i sitt hem (relativ ensam) så ingen skrattar åt en när sömmarna på byxorna spräcks efter överbelastning. Tummen upp! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar