Väntan...

12 mars 2016

Den här väntan är egentligen den värsta. Varje gång telefonen ringer eller jag får mail känns det som att hjärtat är på väg ur bröstet. Det är precis 2 veckor sedan jag skickade in manuset till förlagen men det känns som två månader. Varje dag som passerar inbillar jag mig att chanserna minskar. Jag deppar redan över refuseringar jag inte har fått. Under natten besöker jag världar där jag äntligen är författaren jag alltid har velat vara. Sen när jag vaknar igen blir jag besviken över att det bara var ännu en dröm. Jag pendlar mellan hopp och förtvivlan. Haha, ni hör själv, den här väntan gör mig lite galen ;)

Skrivandet idag går annars segt. Har fixat lite med en novell (med betoning på lite), skrivit klart feedback till ett manus jag har varit testläsare till och skickat några mail... annars inget. Får allt erkänna att det är en anings tomt utan mitt manus.

Men ikväll blir det ju Mello! Hejar såklart på skåningen Frans och sen är jag lite svag för Mollys låt även om den påminner om Loreens vinnarbidrag. Har ni några favoriter?


Random gif, jag vet, men det är en av mina favoriter och för den delen behövs det alltid mer kärlek i vardagen ;) 

2 kommentarer:

  1. Blä, det är trist att vänta. Men tiden går alltid långsammast i början, sen fortsätter livet på något märkligt sätt och när svaren väl trillar in tycker jag alltid att man blir förvånad! Jag håller tummarna stenhårt för dig och ditt manus!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Hoppas verkligen att det går vägen den här gången :)

      Radera