Inget nytt

20 mars 2016

Det är tyst på bloggen anledningen är noll tid för skrivande. Det är mycket som händer i mitt liv för tillfället. Jag har börjat ett nytt jobb så det är hela processen att gå ifrån föräldraledig till arbetande som är en stor omställning. Vardagen ser plötsligt annorlunda ut. Nu jobbar jag bara 20% men det kommer snart öka. Men det betyder att varje dag då jag är hemma med lillkillen så vill jag vara med honom och inte sitta med datorn.

Sen så är det ju motivationen som brister. Sedan jag skickade in De tidlösa har jag liksom varvat ner, så pass att jag nu nästan känner att jag står still. Jag väntar på svar och finner skrivandet svårt att komma igång med. Jag känner igen det här beteendet. Det är oerhört vanligt i samband med förlagsinskick. Det är som att jag har gått ner i ett skyddsrum och bara väntar på att något dåligt ska hända. No positivt tänkande direkt!

Så, produktiviteten har varit noll. MEN idag ska jag försöka ändra på detta. Jag har stängt dörren om mig, har rykande te bredvid, laddat dator och dessutom flödar idéerna. Idag är dagen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar