Efterlyser skrivtid

3 mars 2016

En gång i tiden (alltså förra veckan ;) hade jag skrivtid varje dag mellan 6.45-8.00, innan min man började jobba. Detta funkade för att mannen min jobbade hemifrån under tre månader... men inte nu längre. Nu åker han till jobbet redan 7, så då blir det inget skrivande. Min tanke var att det säkert löste sig ändå, jag kunde skriva lite när Harry lekte själv eller sov... efter fyra dagar inser jag att det inte funkar. Harry är inne i en fas som innebär att han vill att jag ska vara med hela tiden. Får inte läsa en bok och mobil eller dator är det inte ens på tal om. Vilket är ok, såklart jag älskar att leka o gosa med honom.

Så, jag har skrivit nada den här veckan! På kvällarna är jag så trött efter att ha lekt hela dagen att jag däckar på soffan i en timme o efter det går jag o lägger mig. Bara det här inlägget tog mig en timme att skriva och 90% av tiden hade jag busfröet i min famn. Det går bra nu!

Ny plan; skriv på helgerna ;)

Mitt lilla busfrö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar