Sömnbrist

15 feb. 2016

Sömnbrist dödar verkligen kreativiteten. Har haft en usel natt där jag spenderade fler timmar till att stå bredvid spjälsängen än vad jag gjorde i min egen säng. Det blev inget skrivet i morse. Försökte men det slutade med att jag slösurfade. Det var nog det vettigaste beslutet jag har tagit idag, ingen höjdare att skriva när man knappt kan tänka en hel tanke. 

Det var först efter en långpromenad i vårvädret och en stor kopp te som jag fick energi till att öppna manuset. Två kapitel hann jag gå igenom men nu känns huvudet som en tops igen. Håller tummarna på att den här natten blir bättre. Längtar tills Harry kan sova åtminstone till kl 5.30. Tänk att få påbörja sin morgon då... himmelskt! 




2 kommentarer:

  1. Aj, sömnbrist är ingen höjdare. Men det gäller ju bara en kort period i livet som tur är. Om du inte planerar att skaffa väldigt många barn ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns en risk för många barn, så jag är inställd på en lång period av sömnbrist ;)

      Radera