100 000 ord senare

17 feb. 2016

När jag började med redigeringsrunda 1 hade jag omkring 80 000 ord. En omskrivning och fyra redigeringsrundor senare har jag 100 000 ord (o då har jag ändå rensat en hel del!)

Nu jobbar skrivaren för fullt med att skriva ut den här bunten. Jag behöver läsa den på fysisk papper. Det kan hända att efter den här rundan att det blir mindre. Jag har ju en tendens att skriva för mycket- så får se om manuset behövs slimmas ner ytterligare innan jag skickar.  

Håller tummarna för att skrivaren är på bättre humör idag. Häromdagen när jag skulle skriva ut ETT papper tog det mig en timme. Det slutade med att det rann bläck över mina händer och att skrivaren blinkade i protest... vet ännu inte vad som var fel för när jag satte igång den idag blinkade inget och allt funkar... eller funkar än så länge. Spännande att se hur det här går. 40 sidor av 272 är utskrivna. Detta blir en nagelbitare! 


Längtar tills jag har ett kontor, eller bara ett tillräckligt långt skrivbord så att skrivaren inte behöver bo under sängen med dammråttorna. 


2 kommentarer:

  1. Heja dig! Min skrivare började varna för att lasertonern är slut igår... Vi får se hur länge det dröjer innan det inte går att skriva ut alls. Och inte hade jag mycket papper kvar heller...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland undrar jag om skrivare i allmänhet har något emot oss aspirerande författare ;)

      Radera