Oj va hände där?

16 sep. 2015

De senaste veckorna har vi levt i ett kaos, vi har nämligen flyttat... inget dödar kreativiteten som att behöva flytta. Men nu är det gjort! Och lugnet är återigen här. För vi har lämnat staden och bor nu granne med naturen istället, underbart!

Att komma till en harmonisk plats har verkligen boostat skrivandet. 22 475 ord har jag lyckats producera, vilket är super med tanke på att jag har flyttat samtidigt som jag har tagit hand om en 5 månaders ivrig liten Harry. Ärligt vet jag inte riktigt hur jag har lyckats, men nöjd är jag.

Efter en lång förhandling med Harry har vi nu kommit överens om att det är okej att han bara sova 15-20 min i sträck så länge han kan leka själv med sina leksaker undertiden jag skriver i 15-20 min någon gång under dagen. Detta har funkat väldigt bra och det är antagligen därför det går framåt. Dock får vi se hur länge det håller. Harry är söt och världens gosigaste men han gillar skoja med sin mor. När man tror att man har koll på läget så hittar Harry på något annat "skoj" som ändrar på allt.

Det är här jag hittar min inspiration och energi. 
Verkligen underbart att ha havet utanför dörren! 



2 kommentarer:

  1. Vad härligt att ni har flyttat nu!!! Jag längtar tills det är vår tur i november (fast den där kreativitetsdöden längtar jag såklart inte till! :)). Tycker du är superduktig som kommit så långt med manuset - och Harry är ju världens gullgubbe som är snäll mot mamma och leker lite själv varje dag! :) Keep up the good work!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mkt, jag kämpar vidare. Det är verkligen underbart att äntligen vara på plats i nya lägenheten. Jag hoppas er flytt oxå går bra och att den inte tar död på kreativiteten allt för mkt!

      Radera