När man inte riktigt följer den där planen

16 feb. 2015

Jag skriver för tillfället på två noveller som strax ska skickas in till olika tävlingar och samtidigt som den processen är igång har jag nu börjat få in feedback ifrån mina testläsare på manuset. Jag har ju en plan men ändå känns det allt lite stressigt just nu, novellerna är skrivna men jag är långt ifrån klar och det hjälper inte att allt jag vill göra (skyller som vanligt på graviditeten ;) är att sova och äta godis. Dock går det att kombinera skrivandet och godisätandet, men ändå känns tiden begränsad. Jag vill dessutom bara börja på manuset igen efter att jag har fått riktigt bra förslag på ändringar... men jag får inte glömma novellerna. Ahh, och sen borde jag har valt ut bokförlag och sammanställt ett vettigt följebrev... men inget av det har jag ännu gjort. 

Mycket på listan men snart går jag i alla fall på föräldraledighet/semester och då finns det mer tid till att skriva, sova och äta godis. Jag hinner, tänk positivt! 


2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Bebisen är beräknad till 6:e april, men allt efter den 1:e april funkar för mig, för då har jag hunnit fullfölja min "skrivplan" ;)

      Radera