Lättsmält romance

7 feb. 2015

Boken To pleasure a lady av Nicole Jordan försvann i ett nafs och det är helt klart en läsvärd bok om man är intresserad av romance. Jag gillar när böcker fångar en direkt och tempot i handlingen gör att man inte kan lägga undan den, bara ett kapitel till och sen blir det minst tre till. 

Jag har inte tidigare läst något av Nicole Jordan men jag gillar hennes författarstil i To pleasure a lady, hur hon lyckades bygga upp en god kemi mellan karaktärerna och längtan som de delade för varandra höll sig intressant även om den var "långvarig". Dialogerna var också super, sådär talspråkisch och fräscha. Jag kan fortfarande tycka att engelska ter sig mycket bättre i skrivna dialoger än svenska. Tycker svenska har en tendens att bli så formellt på papper.. men det kanske beror på att vi svenskar pratar mer stelt än engelsmän ;)  

Vilket som, en helt ok bok dock var slutet lite trist, det var som på nyår när alla har skjutit upp sina raketer och man funderar jaha, vad gör vi nu, går och lägger oss? Så minus till slutet, annars bra! 

Beskrivning hämtad från Adlibris

"Marcus Pierce, a strikingly handsome aristocrat with a wicked reputation, inherits guardianship of Arabella Loring and her two younger sisters - and immediately declares his intention to marry them off. But gorgeously defiant Arabella sparks frustration - and something deeply erotic - in Marcus. After matching both wits and swords with her, Marcus concludes that this beautiful and formidable foe must be his. Having sworn off marriage and men, Arabella wishes to be left alone to run her finishing school for young ladies. To that end, she boldly accepts Marcus's intimate challenge: If he can woo and win her within two weeks, she'll take her place in his bed as his wife. However, if she can resist his considerable charms, the Loring sisters will be granted their independence. Thus an extraordinary game of seduction begins..."

4 kommentarer:

  1. Den här vill jag också läsa! Mest sugen är jag på den boken som kommer efter den här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, bok nr 2 låter oxå intressant, blir nog att läsa den med :)

      Radera
  2. Åh, den var mysig vill jag minnas. Även om det har gjorts så många gånger, tröttnar jag inte på den här formen av vadslagning i kärlek. Man vet hur det ska gå, men det blir aldrig tråkigt för det. Underbart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig, det är något väldigt charmigt med vadslagning i kärlek och man tröttnar inte på det :)

      Radera