Tillbaka till en vardag

7 jan. 2015

Jag gillar jul och nyår men de senaste veckorna har varit röriga och innehållit alldeles för mycket mat och alldeles för lite skrivande.

Det är svårt att bryta detta mönster av mat och sömn men jag behöver verkligen bygga upp min vardag igen. Så idag bestämde mig för att gå upp tidigt... men det misslyckades jag med eller ja, det är ju relativt, 9.45 är kanske tidigt för några. Sen skulle jag redigera min novell till föreningen: Arbetarskrivare, vilket jag faktiskt gjorde, check på den! Tanken var också att skriva inlägg på bloggen men efter en timmes försök att formulera ett kort inlägg gav jag upp. Jag hade visst tappat förmågan att formulera meningar, yeah. Därefter skulle jag läsa klart Larry Brooks bok men jag somnade istället i soffan, en timme senare vaknar jag upp yr o skum men efter att ha käkat upp en hel påse M&M kunde jag äntligen skriva klart mitt blogginlägg, tummen upp.

Nja, min dag blev inte riktigt som den var tänkt, planen var ju att jag skulle vara lite mer produktiv än så här. Det är i alla fall tur att det är vardag imorgon också, förhoppningsvis går det bättre då... annars så måste jag skicka maken till att köpa mer M&M!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar