Kampen om att printa

29 jan. 2015

Något som tar mycket av min skrivtid är att försöka få utskrivet mitt manus... jag och min skrivare kommer inte riktigt överens. Jag trycker skriv ut dem här sidorna men skrivaren reagerar inte, den är som ett trotsigt barn som låtsas inte höra. Jag försöker uppvakta skrivaren genom att damma av den, byta patroner och fylla på alldeles färska papper... men nej inget händer. Tålamodet börjar försvinna men jag bestämmer mig för att undersöka om det är något som gör "ont" invärtes. Jag trycker igång några rengöringsprogram och skrivaren verkar uppskatta det. Jag känner att vi bygger på vår relation så jag trycker på skriv ut och ut kommer två sidor men sedan slutar den igen... japp, och det är så jag har tillbringat min morgon. Än så länge har jag fått ut 10 sidor, tanken är 30, så det här går bra! 

I väntan på att skrivaren ska trycka ut några flera sidor drömmer jag om en stor, snabb och dyr skrivare som slänger ut papper utan att ifrågasätta mina kommandon... o just när jag skriver det här strejkar skrivaren igen (som om den kunde hörde min svikande önska), så ja, nu påstår den att jag inte har något internet, suck! 


2 kommentarer:

  1. Det är verkligen irriterande när skrivaren inte vill samarbeta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen och det känns som ett ganska vanligt problem ;)

      Radera