Ett samtal senare...

4 jan. 2015

Det har nu gått mer än en månad sedan jag fick mailet från Harlequin att mitt manus, Blått blod, Rött hjärta inte gick vidare till topp fem. Jag hade jobbat så hårt med manuset och blev därför riktigt besviken. Jag försökte vara en god förlorare, jag hade ju kommit till topp 25, vilket är super... men ändå blev jag ledsen. Det tog säkert en vecka innan jag kunde se det positiva och började skriva igen. Sen en vanlig onsdag kom det där samtalet som man bara kan drömma om. Det var Harlequin som ville uppmuntra mig till att fortsätta skriva. Av samtalet fick jag även med mig några tips och de rekommenderade mig att läsa Story Engineering av Larry Brooks.

Ni vet när man har kämpat i flera år och inte hört något från bokförlag mer än de vanliga standardfraserna... och sedan får ett sådant samtal, oboy! Motivationen som fyllde mig gjorde mig alldeles röd om öronen och samma dag beställde jag hem Larry Brooks bok. Så nu sitter jag här med självsäkra Larry och försöker hitta bristerna i mitt manus. Jag har bara kommit halvvägs men boken är redan fylld med färgglada flikar och jag är sprickfärdig av idéer om förändring.

Så here I come omskrivning nr 1213242434!

Mer om min nya "vänskap" med Larry Brooks kommer i ett senare inlägg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar