En ny morgonrutin

27 jan. 2015

Jag har hört mycket positivt om Författarpodden men har inte hittat rätt tillfälle för att lyssna på avsnitten... men nu så! En ny morgonrutin är skapad, jag äter min frukost och lyssnar samtidigt på författarna Agnes Hellström och Frida Skybäck. Vilket är en alldeles underbar kombination.

Den här morgonen lyssnade jag på avsnittet som handlar om "Våra värsta missar", vilket är ett aktuellt ämne för mig då jag befinner mig i en redigeringsfas. Jag kan verkligen känna igen mig i den stress de beskriver angående att hitta fel i sina texter. Tyvärr är nog min svaga sida den svenska grammatiken. Detta skapar en osäkerhet, vilket tar tid då jag måste dubbelkolla med min man om vissa meningar bara är skumma eller ifall de faktiskt fungerar (det händer ;). Jag har också en tendens att skapa egna idiomatiska uttryck, vilket min man tycker är väldigt underhållande. Inte att glömma min svengelska... det är helt enkelt mycket att tänka på när jag redigera mitt manus. Dock jobbar jag med dessa "svagheter" hela tiden och mitt skrivande har verkligen blivit bättre desto mer jag skriver och det har även hjälpt med att låta andra läsa mina texter. Så i den här takten kommer jag nog vara ett grammatiskt proffs innan jag går i pension, positive thinking ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar