Bokbloggsjerka 9-12 jan

10 jan. 2015

När jag bloggade på 23 minuter var jag ofta med i Annikas bokbloggsjerka men det var allt ett bra tag sen sist och jag har saknat att delta. Den här veckan handlar det dessutom om ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat, (kanske för varmt ;) nämligen tv-serier.

Frågan är:
Finns det någon tv-serie (eller hur många som helst) som du såg 2014 (eller åtminstone påbörjade förra året) som du skulle kunna tipsa om?

Jag har redan kikat på en del svar och vet att andra bokbloggare har tipsat om flertal bra tv-serier (bl.a. underbara True Detective) men jag känner att jag trots detta kan bidra med ett hett tips: FARGO. Jag blir alldeles salig när jag tänker på serien, den är så bra. Det som framförallt sticker ut är karaktärerna, de är komplexa och häpnadsväckande, tror inte serien hade varit lika bra utan sina karaktärer eller de duktiga skådespelarna (yeah för Martin Freeman aka Bilbo) som faktiskt lyckas med ett mästerverk. Det visar verkligen på hur viktigt det är med att få till bra karaktärer med ett djup i sig. Och dialogerna, miljön, filmning, ja allt är faktiskt bra. Så för er som inte har sett Fargo ännu, se den... ok, nu höjer jag kanske förväntningarna men den är verkligen super ;)

Ni kan läsa mer om serien här.







10 kommentarer:

  1. Den är verkligen grym!

    SvaraRadera
  2. FARGO... hmm, tycker mig känna igen namnet! Och bra skådisar, låter som att det är värd att kolla upp i alla fall då!

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset!
    Kram Cissi

    SvaraRadera
  4. Den känner jag inte till alls.

    SvaraRadera
  5. Hm, denna verkar väldigt intressant! Ännu en till på vill titta listan! Tack för tipset!

    SvaraRadera
  6. Den har jag inte sett, tack för tipset :)

    SvaraRadera
  7. Är inte säker på om jag hört talas om Fargo, men den kan ju vara värd att kolla upp :)

    SvaraRadera
  8. Låter intressant! True detective kommer att visas i våra kanalen nu så då ska jag ge den en chans.

    SvaraRadera
  9. Knappt hört talas om den får kolla upp den! :)

    SvaraRadera
  10. Jag har inte sett den, men älskar Martin Freeman, så jag ska hålla koll efter den!

    SvaraRadera