Arbetarskrivare stipendium

11 jan. 2015

Igår skickade jag iväg min novell till Arbetarskrivare stipendium, en novell som utgår ifrån min egen erfarenhet av att gå in i väggen/ bli utbränd på grund av dålig arbetsmiljö. Tidigare har mitt fokus legat på att skriva klart mina manus och inte så mycket på att delta i tävlingar med noveller etc. Men jag måste erkänna att det kändes både kul och skönt att pausa i redigeringen och skriva något helt nytt och inom ett helt annat område. Arbetsmiljö är dessutom ett ämne jag brinner för och är mer än gärna villig att dela med mig av mina egna erfarenheter för att belysa ett område jag tycker det görs alldeles för lite i. 

Så en positiv upplevelse lägger jag nu i ryggsäcken och jag planerar att även vara med i ytterligare novelltävlingar i vår. Detta går i hand med mitt nyårslöfte (japp, har flera nyårslöften det här året, klyschigt värre) att bygga upp en skrivarvardag, där jag lägger så mycket tid jag möjligtvis kan på att skriva, då det är det som ger mig energi och glädje. 

Ska ni vara med i några novelltävlingar i vår? 




5 kommentarer:

  1. Jag tänkte faktiskt också skicka en novell till föreningen arbetsskrivarna. Egentligen är den skriven i ett helt annat syfte men den kanske kan funka ändå. :) Sen kommer jag skicka en novell till Andra Världars spökantologi, jag var med i deras steampunkantologi förra året och det hade varit kul med en favorit i repris. :) Hoppas det går bra för dig i dina tävlingar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter som om du också har många novelltävlingar på gång. Jag hoppas det går bra för dig med :)

      Radera
  2. Jag har aldrig varit med i en tävling men skulle tycka att det vore väldigt roligt, har bara hittills inte klarat av att lämna mitt manus för något annat :) Kanske nu i vår när jag lämnar ifrån mig manuset på testläsning, vi får se!

    Blev väldigt nyfiken på din text. Har också erfarenhet av utmattning, som visserligen inte enbart kom sig av dålig arbetsmiljö, men delvis. Och arbetsmiljö är verkligen ett ämne som ligger mig också väldigt varm om hjärtat!

    /Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår vad du menar med att det är svårt att pausa med sitt manus när man väl är uppe i det. Men för min del kändes det skönt att ta den där pausen även om det var lite jobbigt att inte ge manuset all sin uppmärksamhet.

      Kul att du blev nyfiken på min novell om utmattning. När tävlingen är klar kan jag lägga upp den på sidan, för jag delar gärna med mig av min erfarenhet/ upplevelse till andra. :)

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera